Balletstudio Mirjam Ouwerkerk- jaarlijkse voorstelling in theater leerlingen uit de danslessen in Hazerswoude-Rijndijk en Alphen aan den Rijn doen hieraan mee.

Het hoogtepunt en tevens het leukste moment van het jaar bij Balletstudio Mirjam Ouwerkerk is de jaarlijkse voorstelling in het theater. Dans is een podiumkunst en hoort volgens ons dan ook in het theater. Dit is waar we het hele jaar voor oefenen, repeteren en technieken aanleren. Samen met alle leerlingen uit Hazerswoude-Rijndijk en Alphen aan den Rijn, laten we tijdens de voorstellingen zien wat ze dat jaar allemaal hebben geleerd en wat ze in hun mars hebben. De leerlingen dansen allemaal een originele choreografie, speciaal voor het optreden gemaakt door de dansdocenten.

Het ene jaar doen wij een kleine voorstelling en het andere jaar een grote voorstelling.

Kleine voorstelling

Elke groep bedenkt voor dit optreden zelf hoe, als wat of op welke muziek ze willen dansen. De docent gaat met deze ideeën aan de slag en de hele groep studeert zo een dans in die tijdens de voorstelling wordt laten zien. De kleine voorstelling bestaat hierdoor uit een grote variëteit aan dansstijlen, muziek en thema’s.

De balletstudio is op 1 maart 1989 opgericht, dus bestaat dit jaar 35 jaar! Om dat te vieren zijn alle dansen tijdens de kleine voorstellingen van 19 en 20 april a.s. geïnspireerd op een gebeurtenis uit 1989. Benieuwd welke gebeurtenissen dat zijn? Klik dan op de link hieronder om per dans wat over de inspiratiebron te lezen.

Meer informatie kleine voorstelling 2024

Hoofdrollen van de meest recente grote voorstelling van Balletstudio Mirjam Ouwerkerk

Grote voorstelling

Door middel van alle stijlen van dans die op het lesrooster staan, laten de leerlingen een verhaal zien waarin alle groepen een rol vertolken. In principe heeft elke groep een eigen rol, maar er zijn ook leerlingen die door de docenten worden uitgekozen om een hoofdrol te dansen. Zij repeteren ook buiten hun eigen danslessen en in de voorstelling dansen zij een solo, duet of met andere groepen mee. Op de dag van de voorstelling worden er twee dezelfde voorstellingen gegeven, een matinee en een avondvoorstelling.

Bij de grote voorstelling is veel aandacht voor kostuums, decor, licht en grime. De hulptroepen die achter de schermen in de weer zijn werken ook al maanden voorafgaand aan de voorstelling. Zij bedenken het lichtplan, ruim dertig verschillende soorten kostuums en net zoveel typen grime voor de leerlingen. Het uiteindelijke resultaat is een product van grote omvang; dans, muziek en beeld vormen één groot spektakel waarin iedere leerling haar eigen hoofdrol speelt.